úterý 5. února 2013

Moře




...na hlavě ( příze jménem moře odtud ) a moře (myšlenek , nápadů, radosti, pláče, vzteku, nepochopení, lásky, vášně,ochoty a neochoty, starostí, péče, běhání, skoků, zpívání..) v hlavě  naší dcery jediné.
Nikdy jsem si nedokázala představit, že bych mohla mít dceru. Výchova malých mužů mi přišla tak nějak více čitelná..:-) Ale po dvou mužských kouscích přišel dáreček, naše emoční tornádo milované.A jaká jiná by měla být, když je  na to vyrovnávání ženské energie doma téměř sama ..?? ( Poměr dvě na čtyři je téměř vražedný ..:-) )

 Barva je krásná, opravdu  "mořská". Baret je z padesáti gramů, klasika : sto oček patent, rozplést na dvě sta. Pak podle libovůle poubírat. Vzoru netřeba.

A svátek má dnes, Dobruška  naše.

 a na dokreslení atmosféry dívčího pokoje
 ...

9 komentářů:

  1. Tak ať má Agátka hezky pod čepicí a moře radosti k tomu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moni krása a Agátce gratulace! Ale ten odkaz na drops si sem neměla dávat!!! A ty návody! A ty melíry buuuu. ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moře je úžasné a ty si tak klidně napíšeš, že jak je to vlastně jednoduché. Jdu se hluboce zamyslet. j.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta příze je opravdu velmi krásná. Na fotce se to trochu barevně pohlo, ale jsou tam opravdu všechny mořské a přímořské tóny. :-)

      Vymazat
  4. Moniko,
    tak jsem tě konečně zase našla ;-)
    Nějak se mi nedaří si tě přidat do oblíbených a pak tě složitě hledám :-o
    Dcerka i baret se moc povedly, ale nerozumím tomu návodu, podle libovůle poubírat ?
    To jako málo zkušená čepičářka asi nedám ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ilono, :-)Je to úplně základní popis na baret. Začala jsem na těch sto ok " na čtyřech". Lem široký, jak má každý rád. Pak jsem rozpletla každé oko na dva.Už jen hladce. Další pletení bez nějakých akcí podle toho, jak chceme, aby baret přepadával. Agi chtěla, aby více seděl( spíše "čepicoidní"). Takže já jsem pletla asi do výše deseti cm. Pak jsem začala ubírat. V první ubírací řadě jsem spojila dohromady každé 25. oko s 26. A tak celou řadu ( celkem ubereš sedm krát). V dalších řadách ubereš zase v těch stejných místech. Z položených oček vzniká postupně taková " spirálová vločka" . Snad to popisuji srozumitelně. Ještě se podívám, jestli nenajdu někde erudovaný návod. Já jsem spíše intuitivní pletací typ :-).(Podle toho to někdy vypadá :-) )

      Vymazat
  5. Moniko,
    díky moc !
    Já myslím, že to dle popisu chápu :-)
    Zrovna naposledy jsem pletla poprvé podobně čepici na 4 jehlicích a to ujímání jsem dala až na druhý pokus ;-)
    Zkusím baret a uvidím !
    Krásný den!

    OdpovědětVymazat