středa 23. ledna 2013

Dary

Ještě , kromě jiných, dva pěkné dary vánoční.

Tak se náhodou  sešly.Výborná rozhovorová kniha  Aleše Palána  se syny pana Josefa Floriana,  kterou jsem kdysi už dostala a četla ( :-) ), ale neškodí se k ní vrátit a číst znovu. A krásný a milý obrázek paní  Juliany Jirousové, vnučky pana Floriana a manželky Ivana Jirouse. Anděl strážný už visí Toníkovi nad postelí a další obrázky jsou objednány zase pro radost některých mých přátel.
Atmosféra posledních dnů je "normální" a vlastně tak " normální" není. Mládež domácí , náctiletá, pobíhá a disputuje.Doma se disputuje, s přáteli se disputuje. Nebo se už nedisputuje a jen užasle mlčí. Žasne se nad tím, jak krátkou a špatnou mají někteří  lidé paměť . Že si nepamatují, že dar volby není až tak samozřejmý a s klidem volili nebo ve dnech následujících budou volit sociální hloupost, aroganci, sebestřednost a lež před ušlechtilostí a státnictvím. Tak se bojím, abych se nemusela stydět, že žiji v České republice.Asi by to chtělo pověsit nad " postel" naší země také takového anděla strážného..:-).
 
 

6 komentářů:

  1. Přesně. Všechna čtyři naše děti žijí tyto dny volbami a ta nejmladší se vzteká, že jí bude osmnáct až za čtvrt roku.
    Téměř neustále myslím na Druhou Mojžíšovu:
    A mluvili jim synové Izraelští: Ó bychom byli zemřeli od ruky Hospodinovy v zemi Egyptské, když jsme sedávali nad hrnci masa, když jsme se najídali chleba do sytosti! A teď vyvedli jste nás na tuto poušť, abyste zmořili všecko shromáždění toto hladem.

    My lidi jsme fakt nejnepoučitelnější a nejzapomnětlivější stvoření ve vesmíru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Petro, přesně tak. Kdo by to před těmi dvaceti čtyřmi lety řekl, že se lidé budou rozhodovat takto. Asi bych si ťukala na čelo.U nás volí prozatím jen jedno dítě, ale všichni volby velmi vnímají a prožívají.Mladší syn mi říká, ať to nevnímám tak emotivně, řekne se mu to lehce.Tak jsem zvědavá na realitu sobotního odpoledne. Jestli si dám šampus (Karel) nebo panáka. Monika

      Vymazat
  2. Moni, andělem jsi mne inspirovala - vzpomínám si na postele v Podivicích a nad nimi Krucinku a Sárinku, jak andělky pojmenovala Ema. Kde to vzala, nevím ;-) Obrázek je nádherný, a ehm Toník už spí ve své?
    A k těm volbám...pohybuju se v kruzích knížecích, tak mě dnes naprosto zaskočil názor z protivod (pak lez do sekáče!). Prý jedině Zemana, koho jiného. A pokračování-že prý každý volí podle sebe - bohatí K.S., chudí M.Z. Tož jsem z radosti nad tím, jak jsme bohatí objednala běžecký pás - za hotové(poté, co mi kvůli příjmům neschválili úvěr). Fraška!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, Tondovi obrázek visí nad postelí, kde si hraje, ale zásadně tam nespí..:-) A bohatí jsme "všici". Jsme živí a realivně zdraví :-). Dobrou ,M

      Vymazat
  3. Milá Moniko, jdu Vám sem poděkovat za včerejší podporu na mém blogu :)! Jste hodná, díky! Samozřejmě jsem počítala s tím, že se něco podobného strhne, pokud to zveřejním. Ta dlouhatánská diskuze je pro mě znamením, že lidem na volbách záleží, že je to aktuální, žhavé a plné emocí. A to je dobře. Smutné by bylo, kdyby pod příspěvkem nebyl ani jeden komentář.
    Mamce jsem pozdrav vyřídila :), určitě sem teď budem nakukovat. Netušila jsem, že píšete blog...!

    Pěkné dny*Markéta

    OdpovědětVymazat
  4. Markéto,
    děkuji za děkuji :-)Včera mě ta " metelice " u Vás pěkně překvapila. Alespoň je vidět , kolik lidí k Vám kouká. :-) Teď jsem jen tak pro zajímavost počítala poměr pozitivních a negativních reakcí ( nevím , jestli jste to také pro zajímavost nepočítala :-) - asi ne, že, statistika statistika..:-) ) A nakonec převládají ohlasy pozitivní ( pokud se dá tento termín použít). Oceňuji, že jste opravdu chtěla vysvětlit oponentům,co vysvětlit chtěli ( ačkoli se kolikrát ani nepodepsali..) a krásně jste to ustála. Klobouk dolů. Popravdě jsem si říkala,že já bych ani neměla tolik času a vůbec chuti se k těm ( až kolikrát útočným) dotazům vyjadřovat.
    Jinak k " blogování" - to je skoro na samostatné téma :-). Asi by se na to dala napsat nějaká minimálně seminární práce z oblasti sociologie..:-) - kdo, jak ,proč...Mějte se hezky , Monika

    OdpovědětVymazat